Opis:
Wydanie zgody na zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg oraz umieszczanie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.
Wymagane dokumenty:
Wniosek w sprawie wydania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego
Załączniki do wniosku:
· szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego;
· zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych;
· ogólny plan orientacyjny w skali 1:10 000 lub 1:25 000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu;
· w przypadku zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót do wniosku, o którym mowa, zarządca drogi może zażądać dostarczenia dodatkowych dokumentów, a w szczególności:
◦ projektu budowlanego obiektu umieszczanego w pasie drogowym,
◦ harmonogramu robót prowadzonych w pasie drogowym, zwłaszcza w przypadku etapowego prowadzenia robót;
· wydane przez Burmistrza warunki i uzgodnienia do projektu;
· pełnomocnictwo podlegające opłacie skarbowej w wysokości 17 zł (jeżeli wnioskodawca reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika).
Wniosek o wydanie zezwolenia na umieszczenie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego
Załączniki do wniosku:
· szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego;
· wydane przez Burmistrza warunki i uzgodnienia do projektu;
· pełnomocnictwo podlegające opłacie skarbowej w wysokości 17 zł (jeżeli wnioskodawca reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika).
Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej na prawach wyłączności:
Załączniki do wniosku:
· mapa orientacyjna z zaznaczoną lokalizacją;
· szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego drogi gminnej;
· zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, lub aktualny (z ostatnich trzech miesięcy) wypis z właściwego rejestru prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym;
· zgoda konserwatora zabytków – w przypadku lokalizacji np. ogródków letnich, stoisk handlowych, badań archeologicznych na terenach wpisanych do rejestru zabytków;
· pełnomocnictwo podlegające opłacie skarbowej w wysokości 17 zł (jeżeli wnioskodawca reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika).
Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację w pasie drogowym tablicy reklamowej/banera reklamowego:
Załączniki do wniosku:
· mapa orientacyjna z zaznaczoną lokalizacją tablicy reklamowej/ banera reklamowego;
· szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczoną lokalizacją tablicy reklamowej i określeniem wymiarów zewnętrznych oraz odległość od krawędzi jezdni;
· projekt graficzny tablicy reklamowej z podaniem jej treści i kolorystyki;
· pełnomocnictwo podlegające opłacie skarbowej w wysokości 17 zł (jeżeli wnioskodawca reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika).
Opłaty:
Wysokość opłat obliczana jest na postawie stawek zawartych w uchwale Nr XIII/116/2020 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 23 stycznia 2020 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie 1 m2 pasa drogowego dla dróg gminnych, których zarządcą jest Burmistrz Pakości (Dz. Urz. Woj. Kuj. - Pom. z 2020 r. poz. 574). Opłat należy dokonywać w kasie Urzędu Miejskiego w Pakości lub przelewem na konto Urzędu nr 64 8170 1034 0050 0207 2000 0020 BS w Pruszczu Pomorskim Oddział w Pakości.
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Miejski w Pakości, ul. Rynek 4, pokój nr 12 (I piętro), tel. 52 566 60 87
Podstawa prawna:
· ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U z 2024 r., poz. 320 z późn. zm.),
· ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572),
· ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 z późn. zm.),
· uchwała Nr XIII/116/2020 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 23 stycznia 2020 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie 1 m2 pasa drogowego dla dróg gminnych, których zarządcą jest Burmistrz Pakości (Dz. Urz. Woj. Kuj. - Pom. z 2020 r. poz. 574)
· uchwała Nr XXVIII/281/2021 z dnia 26 listopada 2021 r. zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie 1m2 pasa drogowego dla dróg gminnych których zarządcą jest Burmistrz Pakości (Dz. Urz. Woj. Kuj. - Pom. z 2021 r. poz. 6198)
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni od dnia złożenia wymaganych dokumentów, natomiast sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Uwagi:
Wnioski należy składać przynajmniej z 21-dniowym wyprzedzeniem.