Wymagane dokumenty: Do wniosku należy dołączyć: - dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości; - kopię mapy ewidencyjnej z oznaczeniem granic podlegających rozgraniczeniu; - wypisy z rejestru ewidencji gruntów dla nieruchomości objętych wnioskiem o rozgraniczenie; - wstępną zgodę geodety na wykonanie czynności; - pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej – 17,00 zł (opłacone zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.)) – jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika
Opłaty: Wniosek nie podlega opłacie. Opłatę skarbową za pełnomocnictwo należy uiścić na konto Urzędu Miejskiego w Pakości w BS Pruszcz Pomorski Oddział w Pakości nr rachunku 64 8170 1034 0050 0207 2000 0020 lub w kasie Urzędu Miejskiego.
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Miejski w Pakości, pok. nr 13, I piętro, tel. 52 566 60 90 Dokumenty w formie papierowej można również składać w Biurze Obsługi Interesanta lub Sekretariacie (parter Urzędu Miejskiego w Pakości). Wnioski można także składać za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub poczty elektronicznej.
Podstawa prawna: - ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2021r. poz. 1990 z późn. zm.); - ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022r., poz. 2000 z późn. zm.); - ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022r., poz. 2142 z późn. zm.); - Rozporządzenie Ministrów Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z dnia 14 kwietnia 1999 r. w sprawie rozgraniczania nieruchomości (Dz. U. z 1999r. Nr 45, poz. 453)
Termin odpowiedzi: Do 14 dni - od daty dostarczenia wniosku z kompletem wymaganych dokumentów na wydanie postanowienia o wszczęciu postępowania rozgraniczeniowego (sprawy szczególnie skomplikowane do 30 dni). Do 1 miesiąca - od daty dostarczenia dokumentacji (przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego) z czynności ustalenia przebiegu granic nieruchomości wykonanej przez upoważnionego geodetę (sprawy szczególnie skomplikowane do 2 miesięcy).
Tryb odwoławczy: Na postanowienie o wszczęciu postępowania rozgraniczeniowego nie służy zażalenie. Strona niezadowolona z ustalenia przebiegu granicy może żądać, w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości, przekazania sprawy sądowi. Od decyzji umarzającej postępowanie administracyjne z uwagi na ugodę zawartą przed geodetą stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Burmistrza Pakości.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.