Opis:
Wydanie zezwolenia na lokalizację/przebudowę zjazdu z drogi gminnej.
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia na zjazd z drogi gminnej:
Załączniki do wniosku:
· szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem proponowanej lokalizacji zjazdu;
· kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości (np. akt notarialny lub odpis z księgi wieczystej, wypis z rejestru gruntów).
· pełnomocnictwo podlegające opłacie skarbowej w wysokości 17 zł (jeżeli wnioskodawca reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika);
· dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 82,00 zł, za zezwolenie na lokalizację/przebudowę zjazdu; zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 z późn. zm.) strona jest zwolniona z opłaty skarbowej w przypadku budowy zjazdu do budynku mieszkalnego.
Opłaty:
Za wydanie decyzji lokalizacyjnej na zjazd pobiera się opłatę skarbową w wysokości 82,00 zł, zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2023 r., poz. 2111 z późn. zm.), cz.III, ust. 44. Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 z późn. zm.) strona jest zwolniona z opłaty skarbowej w przypadku budowy zjazdu do budynku mieszkalnego.
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Miejski w Pakości, ul. Rynek 4, pokój nr 12 (I piętro), tel. 52 566 60 87
Podstawa prawna:
· ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U z 2024 r., poz. 320 z późn. zm.),
· ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572),
· ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 z późn. zm.),
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni od dnia złożenia wymaganych dokumentów, natomiast sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.