Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Wymagane dokumenty: Do wniosku należy dołączyć: - zgodę dotychczasowego inwestora na przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy (na odwrocie wniosku); - potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej (56,00 zł) – nie dotyczy budownictwa mieszkaniowego; - pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej – 17,00 zł (opłacone zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111)) – jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika
Opłaty: Za wydanie decyzji o przeniesieniu decyzji o warunkach zabudowy pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 56,00 zł. Z opłaty zwolnione są inwestycje związane z budownictwem mieszkaniowym. Opłatę skarbową oraz ewentualną opłatę skarbową za pełnomocnictwo należy uiścić na konto Urzędu Miejskiego w Pakości w BS Pruszcz Pomorski Oddział w Pakości nr rachunku 64 8170 1034 0050 0207 2000 0020 lub w kasie Urzędu Miejskiego.
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Miejski w Pakości, pok. nr 13, I piętro, tel. 52 566 60 90 Dokumenty w formie papierowej można również składać w Biurze Obsługi Interesanta lub Sekretariacie (parter Urzędu Miejskiego w Pakości). Wnioski można także składać za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub poczty elektronicznej.
Podstawa prawna: - ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r., poz. 977 z późn. zm.); - ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.); - ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111)
Termin odpowiedzi: Decyzje wydawane są w terminie miesiąca od dnia złożenia wniosku oraz wymaganych załączników. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin rozpatrzenia sprawy wynosi 2 miesiące. Do ww. terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności (np. uzyskania uzgodnień czy opinii), okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony lub z przyczyn niezależnych od organu.
Tryb odwoławczy: Od decyzji stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Burmistrza Pakości.