Deklaracja dostępności
Wstęp
Urząd Miejski w Pakości zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://bip.pakosc.pl.
Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Sylwia Rygielska, s.rygielska@pakosc.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 525666087. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Dostosowanie wejść do budynków:
Schody wejściowe od strony ulicy Rynek nie są oznaczone kontrastowo, drzwi wejściowe od ulicy Rynek nie są oznaczone kontrastowo, wejście od ulicy Barcińskiej nie jest oznaczone kontrastowo, znajduje się na poziomie gruntu umożliwiając dostęp dla osób z niepełnosprawnością ruchową gdzie można skorzystać ze schodołazu gąsięnicowego, przy pomocy którego mogą dostać się do głównego holu osoby poruszające się na wózku inwalidzkim o łącznej wadze do 120 kg
Dostosowanie korytarzy:
W budynku brakuje oznaczeń numeru piętra na poszczególnych kondygnacjach. Dla osób z niepełnosprawnością ruchową dostępny jest tylko korytarz w holu głównym oraz wejście na poziomie gruntu od ul. Barcińskiej. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, na poziomie holu głównego
Dostosowanie schodów:
Schody w budynku na każdej kondygnacji są oznaczone kontrastowo
Dostosowanie wind:
w budynku nie ma windy
Dostosowanie pochylni:
w budynku nie ma pochylni
Dostępność pochylni:
w budynku nie ma pochylni
Dostępność pętli indukcyjnych:
1 szt.
Dostosowanie parkingów:
parking Urzędu od ul. Barcińskiej posiada wyznaczone miejsce parkingowe do osób z niepełnosprawnością, istnieje możliwość wykorzystania samochodu 9 osobowego przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych w tym poruszających się na wózku inwalidzkim
Prawo wstępu z psem asystującym:
do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem
Dostępność tłumacza migowego:
Potrzebę skorzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się należy zgłosić, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie, kontaktując się z Koordynatorem ds. dostępności na adres e-mail: um@pakosc.pl lub telefonicznie 525665024
Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848