Wymagane dokumenty: Wzór formularza wniosku o ustalenie numeru porządkowego określa Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów. Do wniosku należy dołączyć: - pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej – 17,00 zł (opłacone zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111)) – jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika; - jeżeli wniosek dotyczy więcej niż jednego budynku lub sytuacja w terenie nie wskazuje jednoznacznie, któremu budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy do wniosku należy dołączyć mapę lub szkic z ich lokalizacją i oznaczeniem
Opłaty: Wniosek nie podlega opłacie. Opłatę skarbową za pełnomocnictwo należy uiścić na konto Urzędu Miejskiego w Pakości w BS Pruszcz Pomorski Oddział w Pakości nr rachunku 64 8170 1034 0050 0207 2000 0020 lub w kasie Urzędu Miejskiego.
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Miejski w Pakości, pok. nr 13, I piętro, tel. 52 566 60 90 Dokumenty w formie papierowej można również składać w Biurze Obsługi Interesanta lub Sekretariacie (parter Urzędu Miejskiego w Pakości). Wnioski można także składać za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub poczty elektronicznej.
Podstawa prawna: - ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2023 r., poz. 1752 z późn. zm.) - rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2021 r., poz. 1368)
Termin odpowiedzi: Do 30 dni od daty złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy: Tryb załatwienia sprawy nie przewiduje środka odwoławczego.