Referat Finansowy (F) - BIP w JST - Gmina Pakość

Referat Finansowy (F)

Kierownikiem Referatu jest:

Anna Kruszka
tel. (052) 566 60 77
fax. (052) 566 60 75
e-mail: ksiegowa@pakosc.pl

Pokój nr 9 (parter Urzędu Miejskiego w Pakości)

Numery telefonów do poszczególnych komórek referatu:
(052) 566 60 78, (052) 566 60 79, (052) 566 60 80, (052) 566 60 81, (052) 566 60 82

Do zadań Referatu Finansowego (F) należy w szczególności:

1) w zakresie księgowości i spraw budżetowych:

a) przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza,
b) udzielanie pomocy Burmistrzowi w wykonywaniu budżetu Gminy,
c) zapewnianie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu,
d) uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
e) przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
f) sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową w Urzędzie oraz w gminnych jednostkach organizacyjnych,
g) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
h) prowadzenie ksiąg rachunkowych,
i) rozliczanie inwentaryzacji,
j) dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
k) przygotowywanie sprawozdań finansowych,
l) dokonywanie umorzeń środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
ł) rozliczanie i kontrola finansowa sołtysów (inkasentów),
m) podejmowanie czynności w sprawach dotyczących podatku od towarów i usług,
n) rozliczanie i kontrola finansowa sołtysów (inkasentów),
o) kontrola prawidłowości wydatkowania środków w ramach dotacji celowych udzielanych z budżetu gminy,
p) prowadzenie spraw podatkowych dotyczących pracowników Urzędu,
q) sporządzanie list i prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników,

2) w zakresie prowadzenia spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych:

a) prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
b) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
c) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
d) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
e) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
f) przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
g) przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
h) opracowywanie projektów uchwał w sprawach podatkowych i opłat lokalnych,

3) w zakresie pozyskiwania środków z funduszy europejskich:

a) weryfikacja wniosków w sprawie pozyskiwania środków z funduszy europejskich pod względem finansowym,
b) weryfikacja dokumentacji finansowej – rozliczeniowej dot. środków z funduszy europejskich.

4) w zakresie realizacji pomocy publicznej dla przedsiębiorców:

a) prowadzenie postępowania w sprawie przygotowania projektów programów pomocowych,
b) prowadzenie postępowania w sprawie udzielenia pomocy publicznej przedsiębiorcom,
c) przygotowywanie informacji i sprawozdań dotyczących udzielonej pomocy.

Wytworzył: admin (25 czerwca 2003)
Opublikował: Jacek Malinowski (25 czerwca 2003, 13:54:59)

Ostatnia zmiana: Jacek Malinowski (16 lutego 2010, 09:36:29)
Zmieniono: aktualizacja danych z uwagi na zmianę Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Pakości

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 7133

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij