
Spraw Obywatelskich, Obronnych i Ochrony Zdrowia
Finansowy | Organizacyjno - Prawny | Oświaty, Kultury i Promocji Gminy

Referat Finansowy (F)
Kierownikiem Referatu jest:
Anna Kruszka
tel. (052) 566 60 77
fax. (052) 566 60 75
e-mail: ksiegowa@pakosc.pl
Pokój nr 9 (parter Urzędu Miejskiego w Pakości)
Numery telefonów do poszczególnych komórek referatu:
(052) 566 60 78, (052) 566 60 79, (052) 566 60 80, (052) 566 60 81, (052) 566 60 82
Do zadań Referatu Finansowego (F) należy w szczególności:
b) udzielanie pomocy Burmistrzowi w wykonywaniu budżetu Gminy,
c) zapewnianie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu,
d) uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
e) przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
f) sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową w Urzędzie oraz w gminnych jednostkach organizacyjnych,
g) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
h) prowadzenie ksiąg rachunkowych,
i) rozliczanie inwentaryzacji,
j) dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
k) przygotowywanie sprawozdań finansowych,
l) dokonywanie umorzeń środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
ł) rozliczanie i kontrola finansowa sołtysów (inkasentów),
m) podejmowanie czynności w sprawach dotyczących podatku od towarów i usług,
n) rozliczanie i kontrola finansowa sołtysów (inkasentów),
o) kontrola prawidłowości wydatkowania środków w ramach dotacji celowych udzielanych z budżetu gminy,
p) prowadzenie spraw podatkowych dotyczących pracowników Urzędu,
q) sporządzanie list i prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników,
2) w zakresie prowadzenia spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych:
b) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
c) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
d) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
e) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
f) przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
g) przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
h) opracowywanie projektów uchwał w sprawach podatkowych i opłat lokalnych,
3) w zakresie pozyskiwania środków z funduszy europejskich:
b) weryfikacja dokumentacji finansowej – rozliczeniowej dot. środków z funduszy europejskich.
4) w zakresie realizacji pomocy publicznej dla przedsiębiorców:
b) prowadzenie postępowania w sprawie udzielenia pomocy publicznej przedsiębiorcom,
c) przygotowywanie informacji i sprawozdań dotyczących udzielonej pomocy.
Wytworzył: admin (25 czerwca 2003)
Opublikował: Jacek Malinowski (25 czerwca 2003, 13:54:59)
Ostatnia zmiana: Jacek Malinowski (16 lutego 2010, 09:36:29)
Zmieniono: aktualizacja danych z uwagi na zmianę Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Pakości
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 7259