![]() |
![]() |
|
|
|
![]() |
zamówienie na: |
najem lokalu użytkowego nr 3, stanowiącego własność Gminy Pakość, położonego przy ul. Inowrocławskiej 12 d w Pakości oraz dzierżawę nieruchomości gruntowej, stanowiącej własność Gminy Pakość, położonej w m. Węgierce gm. Pakość. |
zamawiający: | Gmina Pakość |
tryb zamówienia: | I publiczny przetarg pisemny nieograniczony |
nr sprawy: | KIO.6845.1.1.2019.MM |
wartość: | --------------------------------- |
termin składania ofert: | 22 lutego 2019 14:00 |

Pakość,
23 stycznia 2019 r.
KIO.6845.1.1.2019.M.M.
OGŁOSZENIE
Burmistrz
Pakości
ogłasza w dniu 23 stycznia 2019 r.
ogłasza w dniu 23 stycznia 2019 r.
I
publiczny przetarg pisemny nieograniczony na:
Cena
wywoławcza miesięcznego czynszu wynosi:
870,66 zł brutto
(słownie: osiemset siedemdziesiąt złotych 66/100).
Wadium
na przetarg wynosi:
140,00
zł
(słownie:
sto czterdzieści złotych 00/100).
Niezależnie od
czynszu z tytułu najmu lokalu użytkowego, stanowiącego przedmiot
przetargu najemca zobowiązany jest do uiszczania:
1. comiesięcznej
opłaty za centralne ogrzewanie, w wysokości określonej na
podstawie: rozliczeń Zarządcy nieruchomości, położonej przy ul.
Inowrocławskiej 12d, corocznych rozliczeń Przedsiębiorstwa
dokonującego obliczeń kosztów zużycia ciepła na omawianym
obiekcie oraz w oparciu o uchwałę wspólnoty mieszkaniowej w
zakresie obowiązującej stawki za centralne ogrzewanie;
2. opłaty z
tytułu: dostawy wody, odprowadzania ścieków, wywozu nieczystości
stałych w wysokościach określonych przez dostawcę tych mediów,
na podstawie odrębnie zawartej przez najemcę umowy z dostawcami
mediów;
3. opłaty z tytułu
ubezpieczenia lokalu;
4. podatku od
nieruchomości.
-
dzierżawę,
na okres 5 lat, nieruchomości gruntowej stanowiącej własność
Gminy Pakość, oznaczonej ewidencyjnie nr 20, o pow. ca 0,2260 ha,
KW nr BY1I/00075261/7, położonej w m. Węgierce gm. Pakość, RIVa
i IVb (grunty orne klasy IVa i IVb),
z przeznaczeniem na cele rolnicze.
Cena
wywoławcza rocznego czynszu wynosi:
3,20 q żyta co
daje równowartość:
150,40 zł brutto (słownie:
sto pięćdziesiąt złotych 40/100) rocznie. Wadium na przetarg
wynosi: 10,00
zł (słownie:
dziesięć złotych 00/100).
I. Obciążenia i zobowiązania, których przedmiotem są nieruchomości.
I. Obciążenia i zobowiązania, których przedmiotem są nieruchomości.
Nieruchomości
stanowiące przedmiot przetargu nie są obciążone, ani nie stanowią
przedmiotu zobowiązań.
II.
Przeznaczenie
nieruchomości i sposób ich zagospodarowania.
Przedmiotowe
tereny nie są objęte ustaleniami żadnego obowiązującego
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie ze
„Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego
Gminy Pakość”, przyjętym uchwałą nr XVI/188/2016 Rady
Miejskiej w Pakości z dnia 25 października 2016 r.:
-
dz. nr 3/188 znajduje się w jednostce miejskiej 1.5 jednostka o
funkcjach gospodarczych, kierunek zagospodarowania przestrzennego:
P-tereny zabudowy o funkcjach gospodarczych.
W
lokalu użytkowym, stanowiącym przedmiot przetargu może być
prowadzona działalność niekolidująca z funkcją mieszkaniową.
-
dz. nr 20 znajduje się na obszarze wiejskim, jednostka 4 – grunty
rolne chronione (klas
I-III) oraz tereny realizacji zagospodarowania o funkcjach
gospodarczych.
III.
Termin
zagospodarowania nieruchomości: brak
IV.
Wysokość
stawek procentowych opłaty z tytułu użytkowania wieczystego.
Sposób ustalania opłat z tytułu użytkowania wieczystego:
brak.
V.
Możliwość,
termin i miejsce składania pisemnych ofert. Wysokość, formy,
termin
i miejsce wniesienia wadium, termin zgłoszenia uczestnictwa w przetargu:
i miejsce wniesienia wadium, termin zgłoszenia uczestnictwa w przetargu:
Warunkiem
uczestnictwa w przetargu jest:
- złożenie pisemnej oferty, w terminie do dnia 22 lutego 2019 r. do godz. 14:00, w zamkniętej kopercie ze wskazaniem, której nieruchomości dotyczy. Ofertę należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Pakości, ul. Rynek 4, 88-170 Pakość, sekretariat (parter) w godzinach pracy Urzędu. Oferty można również nadsyłać pocztą lub przez kuriera, wówczas powinny być one umieszczone w podwójnej kopercie. Na kopercie zewnętrznej należy zamieścić nazwę i adres: Urząd Miejski w Pakości, ul. Rynek 4, 88-170 Pakość, na wewnętrznej kopercie napis „oferta na przetarg” oraz wskazać, której nieruchomości dotyczy. O prawidłowości (terminowości) złożenia oferty decyduje data jej wpływu do urzędu.
- wpłacenie
wadium
- gotówką do kasy Urzędu Miejskiego w Pakości lub przelewem na
konto Urzędu nr 72 8170 1034 0050 0207 2000 0070 w Banku
Spółdzielczym Pruszcz Pomorski Oddział w Pakości,
najpóźniej w terminie składania ofert tj. do 22 lutego 2019 r.,
do godz. 13:00,
w wysokości określonej w niniejszym ogłoszeniu. W przypadku
wpłaty wadium gotówką w kasie Urzędu, prosimy o podanie numeru
konta bankowego, na które zostanie dokonany zwrot wadium na koszt
uczestnika przetargu, w razie nie złożenia oferty lub wygrania
przetargu przez inną osobę. W przypadku wpłacenia wadium w formie
przelewu bankowego wpłata powinna być dokonana odpowiednio
wcześniej tak, aby w terminie składania ofert, wadium znajdowało
się na rachunku organizatora przetargu. Tytuł wpłaty wadium
winien jednoznacznie wskazywać uczestnika przetargu oraz
nieruchomość, której wpłata dotyczy.
Część jawna przetargu odbędzie się w dniu 26 lutego 2019 r. – w Urzędzie Miejskim w Pakości, ul. Rynek 4, 88-170 Pakość, I piętro pok. nr 17, od godz. 10.00 (lokal użytkowy nr 3, położony przy ul. Inowrocławskiej 12 d w Pakości – 10:00, dz. nr 20 – 10:30)
VII. Informacje dodatkowe:
- Wpłacenie wadium oznacza przyjęcie warunków przetargu. Wadium wpłacone przez osobę, która przetarg wygra zaliczone zostanie na poczet przyszłego czynszu najmu/dzierżawy. Pozostałym uczestnikom przetargu wpłacone wadium zostanie zwrócone w ciągu trzech dni roboczych, licząc od dnia przeprowadzenia przetargu.
- Wadium przepada na rzecz Gminy w przypadku, gdy osoba która wygra przetarg uchyla się od zawarcia umowy najmu/dzierżawy.
- Burmistrzowi Pakości przysługuje prawo zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert.
- Szczegółowe informacje o przedmiocie, regulaminie i warunkach przetargu można uzyskać w siedzibie tut. Urzędu (pok. nr 16) lub telefonicznie pod nr (52) 566 60 88, w godzinach pracy Urzędu.
- Pełna treść
ogłoszenia o przetargu podana została do publicznej wiadomości
poprzez: wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w
Pakości, a także opublikowane na stronie internetowej
www.bip.pakosc.pl
oraz www.pakosc.pl
w zakładce: sprzedaż nieruchomości.
REGULAMIN
I WARUNKI
I
publicznego przetargu pisemnego nieograniczonego
na
najem lokalu użytkowego nr 3, stanowiącego własność Gminy
Pakość,
położonego
przy ul. Inowrocławskiej 12 d w Pakości
oraz
dzierżawę nieruchomości gruntowej, stanowiącej własność Gminy
Pakość
2.
Przetarg
przeprowadza się zgodnie z
zarządzeniem Nr
227/2017 Burmistrza Pakości z dnia 26 czerwca 2017 r. w sprawie
ustalenia wysokości minimalnych stawek czynszu za dzierżawę lub
najem nieruchomości gruntowych stanowiących własność lub
będących w użytkowaniu wieczystym Gminy Pakość i lokali
użytkowych stanowiących własność Gminy Pakość oraz ustalenia
zasad wydzierżawiania lub najmu tych nieruchomości; rozporządzeniem
Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu
przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości
(Dz.
U. z 2014 r. poz. 1490) oraz niniejszym
regulaminem i warunkami przetargu.
3.
Przetarg
ogłasza, organizuje i przeprowadza Burmistrz Pakości, który
powołuje Przewodniczącego i członków Komisji Przetargowej.
4.
Przedmiotem
I przetargu pisemnego nieograniczonego jest:
-
najem lokalu użytkowego nr 3 o powierzchni 47,19 m2,
stanowiącego własność Gminy Pakość, położonego przy ul.
Inowrocławskiej 12 d w Pakości na okres 10 lat, na
działce geodezyjnie oznaczonej nr 3/188 o powierzchni 0,3561 ha, dla
której prowadzona jest księga wieczysta nr KW BY1I/00057468/6.
Cena
wywoławcza miesięcznego czynszu wynosi:
870,66 zł brutto
(słownie: osiemset siedemdziesiąt złotych 66/100).
Wadium
na przetarg wynosi:
140,00
zł
(słownie:
sto czterdzieści złotych 00/100).
Niezależnie od czynszu z tytułu najmu lokalu użytkowego, stanowiącego przedmiot przetargu najemca zobowiązany jest do uiszczania:
1. comiesięcznej
opłaty za centralne ogrzewanie, w wysokości określonej na
podstawie: rozliczeń Zarządcy nieruchomości, położonej przy ul.
Inowrocławskiej 12d, corocznych rozliczeń Przedsiębiorstwa
dokonującego obliczeń kosztów zużycia ciepła na omawianym
obiekcie oraz w oparciu o uchwałę wspólnoty mieszkaniowej w
zakresie obowiązującej stawki za centralne ogrzewanie;
2. opłaty z
tytułu: dostawy wody, odprowadzania ścieków, wywozu nieczystości
stałych w wysokościach określonych przez dostawcę tych mediów,
na podstawie odrębnie zawartej przez najemcę umowy z dostawcami
mediów;
3. opłaty z tytułu
ubezpieczenia lokalu;
4. podatku od
nieruchomości.
-
dzierżawa,
na okres 5 lat, nieruchomości gruntowej stanowiącej własność
Gminy Pakość, oznaczonej ewidencyjnie nr 20, o pow. ca 0,2260 ha,
KW nr BY1I/00075261/7, położonej w m. Węgierce gm. Pakość, RIVa
i IVb (grunty orne klasy IVa i IVb),
z przeznaczeniem na cele rolnicze.
Cena
wywoławcza rocznego czynszu wynosi:
3,20 q żyta co
daje równowartość:
150,40 zł brutto (słownie:
sto pięćdziesiąt złotych 40/100) rocznie. Wadium na przetarg
wynosi: 10,00
zł (słownie:
dziesięć złotych 00/100).
Nieruchomości
stanowiące przedmiot przetargu nie są obciążone, ani też nie
stanowią przedmiotu zobowiązań.
Przedmiotowe
tereny nie są objęte ustaleniami żadnego obowiązującego
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie ze
„Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego
Gminy Pakość”, przyjętym uchwałą nr XVI/188/2016 Rady
Miejskiej w Pakości z dnia 25 października 2016 r.:
-
dz. nr 3/188 znajduje się w jednostce miejskiej 1.5 jednostka o
funkcjach gospodarczych, kierunek zagospodarowania przestrzennego:
P-tereny zabudowy o funkcjach gospodarczych.
W
lokalu użytkowym, stanowiącym przedmiot przetargu może być
prowadzona działalność niekolidująca z funkcją mieszkaniową.
-
dz. nr 20 znajduje się na obszarze wiejskim, jednostka 4 – grunty
rolne chronione (klas I-III) oraz tereny realizacji zagospodarowania
o funkcjach gospodarczych.
5.1.
Oferta przetargowa powinna zawierać:
- imię, nazwisko i adres oferenta lub nazwę firmy oraz jej siedzibę, jeżeli oferentem jest osoba prawna lub inny podmiot,
- w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą – zaświadczenie o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej RP,
- umowę spółki cywilnej, o ile oferta składana jest przez spółkę/wspólników spółki cywilnej,
- podmioty, na które przepisy ustaw nałożyły obowiązek uzyskania wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego - aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego,
- datę sporządzenia oferty,
- oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń,
- oświadczenie, że oferentowi znane jest przeznaczenie nieruchomości oraz jej stan prawny i faktyczny,
- oferowaną cenę czynszu (postąpienie minimalne, które nie może wynosić mniej niż 1 % wysokości ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych) i sposób jej zapłaty,
- podpis oferenta,
- do oferty należy dołączyć kopię dowodu wniesienia wadium lub dowodu stanowiącego podstawę do zwolnienia z tego obowiązku, w przypadku osób wymienionych w § 5 rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości.
O prawidłowości (terminowości)
złożenia oferty decyduje data jej wpływu do urzędu.
6.
Przetarg
składa się z części jawnej i niejawnej.
Część jawna przetargu odbywa się w obecności oferentów.
Część jawna przetargu odbywa się w obecności oferentów.
W
części jawnej przetargu Komisja Przetargowa:
- podaje liczbę otrzymanych ofert oraz sprawdza dowody wniesienia wadium lub zwolnienia od tego obowiązku,
- dokonuje otwarcia kopert z ofertami oraz sprawdza kompletność złożonych ofert oraz tożsamość osób, które złożyły oferty
- przyjmuje wyjaśnienia lub oświadczenia zgłoszone przez oferentów,
- weryfikuje oferty i ogłasza, które oferty zostały zakwalifikowane do części niejawnej przetargu,
- zawiadamia oferentów o terminie i miejscu części niejawnej przetargu,
- zawiadamia oferentów o przewidywanym terminie zamknięcia przetargu.
7.
Każdy
z uczestników przetargu, bądź ich reprezentant, zobowiązany jest
przedłożyć Komisji dokument stwierdzający tożsamość. Jeżeli
uczestnika przetargu zastępuje inna osoba, winna ona przedstawić
pełnomocnictwo z urzędowym lub notarialnym poświadczeniem
własnoręczności podpisu oraz wyciąg z KRS potwierdzający
kompetencje osób udzielających pełnomocnictwa( dotyczy osób
prawnych).
8.
Komisja
Przetargowa odmawia zakwalifikowania do części niejawnej przetargu
oferty, które:
- zostały zgłoszone po wyznaczonym w ogłoszeniu o przetargu terminie,
- zostały złożone przez oferentów, którzy nie wpłacili wadium, lub wpłacili wadium po wyznaczonym terminie,
- nie zawierają danych określonych w pkt 5.1. niniejszego regulaminu,
- nie zawierają daty sporządzenia oferty,
- nie zawierają wyrażonej kwotowo, oferowanej ceny miesięcznego czynszu i sposobu jej zapłaty,
- są nieczytelne, budzą wątpliwości, co do ich treści, rzetelności danych, lub zawierają przeróbki i skreślenia,
- są ofertami warunkowymi.
- dokonuje szczegółowej analizy ofert i wybiera ofertę najkorzystniejszą lub stwierdza, że nie wybrano żadnej ze złożonych ofert,
- sporządza protokół z przetargu, podając w nim rozstrzygnięcie przetargu wraz z uzasadnieniem,
- występuje z wnioskiem do Burmistrza Pakości o zatwierdzenie propozycji Komisji Przetargowej dotyczącej rozstrzygnięcia przetargu.
11.
W
przypadku złożenia równorzędnych ofert komisja przetargowa
organizuje dodatkowy przetarg ustny ograniczony do oferentów, którzy
złożyli te oferty. Wówczas Komisja Przetargowa zawiadomi oferentów
o terminie dodatkowego przetargu oraz umożliwi im zapoznanie się z
treścią równorzędnych ofert.
12.
Pierwszeństwo
nabycia przysługuje osobom fizycznym i prawnym spełniającym
warunki zawarte w art. 34 ustawy o gospodarce nieruchomościami.
13.
Przewodniczący komisji przetargowej zawiadamia na piśmie
wszystkich, którzy złożyli oferty, o wyniku przetargu w terminie
nie dłuższym niż 3 dni od dnia zamknięcia przetargu.
Informacja o wyniku przetargu zostanie wywieszona do publicznej
wiadomości na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Pakości, na
okres 7 dni.
14. Osoby, które przetargu nie wygrały otrzymają zwrot wpłaconego wadium niezwłocznie po zamknięciu przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia odwołania, zamknięcia, unieważnienia lub zakończenia przetargu wynikiem negatywnym w kasie Urzędu lub przelewem na koszt uczestnika przetargu.
15.
Wadium
wniesione w pieniądzu przez uczestnika przetargu, który przetarg
wygrał zaliczone zostanie na poczet przyszłego czynszu
najmu/dzierżawy. Wadium przepada na rzecz Gminy
w przypadku, gdy osoba która wygra przetarg uchyla się od zawarcia umowy najmu/dzierżawy.
w przypadku, gdy osoba która wygra przetarg uchyla się od zawarcia umowy najmu/dzierżawy.
16.
Oferent,
który wygra przetarg zobowiązany jest do podpisania protokołu z
przetargu
w terminie wyznaczonym przez Urząd Miejski w Pakości. Protokół stanowi podstawę zawarcia umowy najmu/dzierżawy. Odmowa podpisania protokołu będzie jednoznaczna z odmową zawarcia umowy najmu/dzierżawy nieruchomości i skutkować będzie przejściem wadium na rzecz Gminy Pakość.
w terminie wyznaczonym przez Urząd Miejski w Pakości. Protokół stanowi podstawę zawarcia umowy najmu/dzierżawy. Odmowa podpisania protokołu będzie jednoznaczna z odmową zawarcia umowy najmu/dzierżawy nieruchomości i skutkować będzie przejściem wadium na rzecz Gminy Pakość.
17.
Przetarg
uważa się za zakończony wynikiem negatywnym, jeżeli na przetarg
nie wpłynęła żadna oferta lub jeżeli żaden z uczestników
przetargu pisemnego nie zaoferował ceny wyższej od wywoławczej, a
także, gdy komisja przetargowa stwierdziła, że żadna oferta nie
spełnia warunków przetargu.
18.
Burmistrz Pakości zastrzega sobie prawo odwołania ogłoszonego
przetargu z podaniem uzasadnienia lub zamknięcia przetargu bez
wybrania którejkolwiek z ofert. Uczestnikowi przetargu nie
przysługuje zwrot kosztów poniesionych w związku z
przygotowaniem
i złożeniem oferty przetargowej.
i złożeniem oferty przetargowej.
19.
Uczestnik
przetargu może zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem
przetargu do Burmistrza Pakości. Skargę wnosi się w terminie 7 dni
od dnia doręczenia zawiadomienia
o wyniku przetargu pisemnego.
o wyniku przetargu pisemnego.
20.
W
przypadku wniesienia skargi Burmistrz Pakości, wstrzymuje czynności
związane z najmem/dzierżawą nieruchomości.
21.
Burmistrz
Pakości
może
uznać skargę za niezasadną, nakazać powtórzenie czynności
przetargowych albo
unieważnić przetarg.
Zygmunt Groń
Ogłoszenie zostało zamieszczone na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Pakości w dniu 23 stycznia 2019 r. Zdjęto w dniu...........................
Burmistrz Pakości
Zygmunt Groń
Ogłoszenie zostało zamieszczone na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Pakości w dniu 23 stycznia 2019 r. Zdjęto w dniu...........................
Opublikował: Natalia Flinik (23 stycznia 2019, 11:18:30)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 159