Wydanie dowodu osobistego | Zezwolenie na sprzedaż alkoholu
Zawarcie związku małżeńskiego | Wydawanie odpisów zupełnych, skróconych aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń
Sporządzenie aktu zgonu | Sporządzenie aktu urodzenia
Zaświadczenie o niewystępowaniu zaległości w zobowiązaniach podatkowych
Wpis do ewidencji działalności gospodarczej
Decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego; Decyzja o warunkach zbudowy
Udostępnienie informacji publicznej
Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego
Decyzja - zezwolenie na utrzymywanie psa/prowadzenie hodowli psów rasy uznanej za agresywną
Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości
Sprzedaż gruntów niezabudowanych w drodze bezprzetargowej
Wydanie opinii o podziale nieruchomości
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
Decyzja - zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów / Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew
Zwrot podatku akcyzowego | Informacja o miejscach występowania azbestu
Dofinansowanie kosztów inwestycji poniesionych na ochronę środowiska i gospodarkę wodną
Załatwianie skarg i wniosków | Zmiana imienia i nazwiska
Lokalizacja w pasie drogowym | Zajęcie pasa drogowego
Lokalizacja zjazdu z drogi | Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych
Wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym oraz wykonywanie przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym
Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami
Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części
Zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
Zgromadzenia | Transkrypcja aktów stanu cywilnego | Organizowanie, odbywanie i rozwiązywanie zgromadzeń

Wydawanie odpisów zupełnych, skróconych aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń

1. Opis:
Z rejestru stanu cywilnego wydaje się:
  • odpisy zupełne, 
  • odpisy skrócone, 
  • odpisy wielojęzyczne, 
  • zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze danych dotyczących wskazanej osoby, 
  • zaświadczenia o stanie cywilnym. 
Wymienione dokumenty mogą mieć formę papierową lub elektroniczną.
Okres ważności zaświadczeń wynosi 6 miesięcy od daty ich sporządzenia.
 
Wniosek o wydanie odpisów lub zaświadczeń składa się do dowolnie wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego. Podmioty uprawnione do złożenia wniosku:
  • osoba, której akt dotyczy, 
  • małżonek, 
  • wstępny, 
  • zstępny, 
  • rodzeństwo, 
  • przedstawiciel ustawowy, 
  • opiekun, 
  • osoba, która wykaże interes prawny, 
  • sąd, 
  • prokurator, 
  • organizacja społeczna, 
  • organy administracji publicznej.
2. Wymagane dokumenty:
Do wydania odpisu aktu stanu cywilnego lub zaświadczenia wymagane jest zgłoszenie w formie pisemnego wniosku (26kB) pdf
 
3. Opłaty:
Wysokość opłaty skarbowej oraz tryb jej pobierania uregulowano w ustawie z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 1628):
  • podanie – wolne od opłaty skarbowej,
  • załączniki do podań – wolne od opłaty skarbowej, 
  • odpis zupełny aktu stanu cywilnego – 33 zł, 
  • odpis zupełny tanu cywilnego wydany 
  • po dokonaniu transkrypcji – 50 zł, 
  • odpis zupełny stanu cywilnego wydany po dokonaniu rejestracji urodzenia albo zgonu, które nastąpiły poza granicami RP i nie zostały tam zarejestrowane – 39 zł, 
  • odpis zupełny aktu stanu cywilnego wydany po dokonaniu odtworzenia treści zagranicznego dokumentu – 39 zł, 
  • odpis stanu cywilnego wydany w wyniku sprostowania lub uzupełnienia dokonanego na wniosek – 39 zł, 
  • odpis zupełny aktu stanu cywilnego wydany w wyniku przeniesienia do rejestru stanu cywilnego wpisu z ksiąg stanu cywilnego prowadzonych przed dniem 1 stycznia 1946 r. – 39 zł, 
  • odpis skrócony aktu stanu cywilnego – 22 zł, 
  • zaświadczenie stwierdzające, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo – 38 zł, 
  • zaświadczenie o stanie cywilnym – 38 zł, 
  • zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby – 24 zł, 
  • zaświadczenie o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego – 24 zł. 
4. Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Stanu Cywilnego w Pakości, ul. Rynek 4, 88-170 Pakość, tel. 525666084
 
5. Podstawa prawna:
Rozdział 5, art. 44-51 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U z 2014 r. poz. 1741).
 
6. Termin odpowiedzi:
Załatwianie spraw odbywa się w oparciu o przepisy art. 35  Kodeksu postępowania administracyjnego.
 
7. Tryb odwoławczy:
Odmowa wydania odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń wymaga formy decyzji administracyjnej, z zastosowaniem wszelkich norm procedury administracyjnej.

Wytworzył: admin (23 czerwca 2003)
Opublikował: Jacek Malinowski (23 czerwca 2003, 12:23:27)

Ostatnia zmiana: Jacek Malinowski (11 marca 2015, 11:37:40)
Zmieniono: aktualizacja informacji

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 8673

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij